نرم افزار اس ام اس | سامانه پیامک | پنل ارسال انبوه تبلیغاتی

ارسال اس ام اس

پنل اس ام اس رایگان

پنل ارسال اس ام اس رایگان +10 اس ام اس مجانی بفرستید

  1. 1. به راحتی ثبت نام کنید.
  2. 2. حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  3. 3. از ارسال پیامک تکی و انبوه لذت ببرید.
  • ارسال و دریافت پیامک + ارائه API
  • بانک شماره موبایل محله ها
  • بانک شماره موبایل مشاغل
  • 100% امکانات سامانه پیامک
  • 6 خط 8 رقمی رایگان
  • پشتیبانی 24 ساعته

نیاز به ارسال
پیامک انبوه دارید؟
با ما تماس بگیرید

021-66429925

خانه / تبلیغات پیامکی / گامهایی به سوی موفقیت با تدوین طرح بازاریابی پیامکی

گامهایی به سوی موفقیت با تدوین طرح بازاریابی پیامکی

سامانه اس ام اس

سامانه اس ام اس

موفقیت نهایی هر برنامه بازاریابی پیامکی به ایجاد طرحی مناسب و نحوه اجرای آن وابسته است. با پیروی از مراحل اساسی این طرح، به نتایج تجاری بیشتر و بهتری نسبت به رسانه های بازاریابی سنتی دست پیدا می کنید.
این طرح به گامهای متمایز زیر تقسیم می شود:

هدفگذاری برنامه
تدارکات برنامه
آغاز برنامه
اجرای برنامه
سنجش برنامه
پالایش برنامه
۱. هدفگذاری برنامه تبلیغاتی

هدف اصلی هر فعالیت بازاریابی، افزایش میزان تعاملات تجاری است. یک هدف واقع بینانه، مشخص و قابل سنجش انتخاب کنید. تعدادی مثال در زمینه هدفگذاری عبارتند از:

افزایش میزان کلی فروش

افزایش فروش برای یک ‌(یا چند) محصول خاص یا یک (یا چند) خط تولید خاص

افزایش بازدید مشتری

افزایش لید ها

افزایش حضور در رویدادها

…..

هر معیاری باید واقع بینانه و قابل سنجش باشد. از طریق چند سناریو کار کنید نه فقط یک سناریو. برای مثال، برای یک رستوران، محاسبه کنید که یک نرخ پاسخ ۱۰ درصدی در نتیجه نهایی چه تاثیری خواهد داشت. همین کار را برای نرخ پاسخ ۲۰%، ۳۰% و ۴۰% انجام دهید. با اینکه ممکن است برخی از نرخهای پاسخ طرح ریزی شده بلافاصله قابل حصول نباشند، مشاهده تاثیر نرخهای پاسخ متفاوت بر نتیجه نهایی یک هدف نهایی را فراهم می آورد که می توان با بلوغ بیشتر برنامه پیامکی روی آن کار کرد. منظور ما این است که به نتایج خوب بسنده نکنید و به دنبال کسب نتایج عالی باشید.
۲. تدارکات برنامه

برای هر برنامه بازاریابی پیامکی نیاز به طرح دارید و باید موارد ذیل را طراحی و اجرا کنید:

· طرح تبلیغاتی

· آموزش کارکنان

· طرح پیشبرد

تبلیغات برای برنامه پیامک

یک کسب وکار باید برای برنامه پیامکی خود تبلیغ کند. به نظر بدیهی می رسد، اما بسیاری از کسب و کارها متوجه نمی شوند که تبلیغات قوی برای ثبت نام هر چه بیشتر افراد در این برنامه ضروری است. زمینه تبلیغات ممکن است دسترسی به پیشنهادات تبلیغاتی منحصربفرد باشد: یعنی، تخفیفهای ارائه شده از سوی شما فقط به افرادی تعلق خواهد گرفت که برای شرکت در برنامه پیامکی شما ثبت نام کرده باشند.

به عنوان مثال یک رستوران ممکن است چنین پیامی را ارسال کند:”برای پیوستن به طرح موبایلی ما عبارت ‘EATS’ را به شماره ۱۲۳۴۵ ارسال کنید”.

می توانید درون فروشگاه ها هم رضایت افراد را برای شرکت در این برنامه کسب کنید. پرسنل داخل فروشگاه باید آموزش ببینند تا مردم را برای ملحق شدن به برنامه پیامکی وسوسه کنند. مثلاً در مورد یک رستوران گارسون ها موقع ارائه صورت حساب می توانند از مشتری بخواهند که در این کمپین شرکت کنند.

اگر کسب و کار شما دارای وب سایت باشد، برنامه پیامکی باید به صورت کاملاً برجسته روی وب سایت تبلیغ شده و مزایای آن نیز ذکر شود.

هرگونه ابزار بازاریابی خاص، حتی کارت ویزیت شرکت شما باید فرد را به شرکت در برنامه پیامکی ترغیب کند. همچنین می توانید با چاپ کردن تبلیغات روی رسید مشتریان، آنها را به شرکت در کمپین ترغیب کنید.

روی ساک خرید بسیاری از خرده فروشیها، نماد تجاری آن فروشگاه چاپ می شود، در صورت برگزاری کمپین پیامکی از طریق چاپ روی ساکهای خرید می توانید مشتریان را ترغیب کنید.

در همه موارد، ثبت نام در برنامه پیامکی زمانی با بیشترین موفقیت همراه است که ثبت نام فرد در برنامه برای او سود فوری به ارمغان بیاورد مانند “همین الان به ما ملحق شوید و فوراً یک تخفیف ۱۰ درصدی برای خرید بعدی خود دریافت کنید”. انواع دیگر پیام پیشنهاد می کنند که فرد در نوعی مسابقه یا لاتاری شرکت کند و در صورت برنده شدن ایتم ارزشمندی را دریافت می کند. از طریق صفحه خود در فیس بوک نیز می توانید به تبلیغ کمپین بپردازید.

در واقع باید از هر کانال ممکن به تبلیغ برای کمپین پیامکی بپردازید.

به افرادی که برای شرکت در کمپین ثبت نام می کنند، پاداش بدهید. این پاداش می تواند یک جایزه کوچک یا کوپن باشد تا مشترکین بیشتری را بدست آورید. اگر پیتزافروشی دارید می توانید از این طریق اقدام کنید”با ارسال متن ‘PIZZA’ به شماره ۸۳۹۳۶، با خرید بعدی پیتزای مخصوص، یک نوشابه رایگان دریافت کنید.” مشتریان شماره موبایل خود را در اختیار شما گذاشته اند و قدردانی از آنها باعث می شود که افراد بیشتری داوطلبانه به کمپین شما ملحق شوند.

آموزش کارکنان

همه کارکنانی که به نوعی با مشتریان در تماس هستند باید آموزش ببینند تا برنامه پیامکی را بازاریابی کنند و افراد را برای پیوستن به آن ترغیب کنند. همچنین باید خلاصه ای از برنامه، انواع تبلیغات، و… در اختیار آنها قرار گیرد.

کارکنان شما از هر رسانه تبلیغاتی دیگری به مشتری نزدیکترند. از این مسئله سود ببرید، آنها می توانند تاثیرگذارترین تبلیغ کننده برای برنامه پیامکی شما باشند.