نرم افزار اس ام اس | سامانه پیامک | پنل ارسال انبوه تبلیغاتی

ارسال اس ام اس

پنل اس ام اس رایگان

پنل ارسال اس ام اس رایگان +10 اس ام اس مجانی بفرستید

  1. 1. به راحتی ثبت نام کنید.
  2. 2. حساب کاربری خود را شارژ کنید.
  3. 3. از ارسال پیامک تکی و انبوه لذت ببرید.
  • ارسال و دریافت پیامک + ارائه API
  • بانک شماره موبایل محله ها
  • بانک شماره موبایل مشاغل
  • 100% امکانات سامانه پیامک
  • 6 خط 8 رقمی رایگان
  • پشتیبانی 24 ساعته

نیاز به ارسال
پیامک انبوه دارید؟
با ما تماس بگیرید

021-66429925

خانه / تبلیغات پیامکی / تبلیغات و بازاریابی پیامکی و تاثیرات آن

تبلیغات و بازاریابی پیامکی و تاثیرات آن

itdot.ir_sms.gif

در اینجا قصد دارم به چند نکته اساسی که میتوانند به نتیجه بخش بودن تبلیغات و بازاریابی پیامکی کمک کنند و البته نکاتی که میتوانند هر نوع و سبک از تبلیغات و بازاریابی را با مشکل یا حتی شکست مواجه کنند اشاره کنم:

متن پیامک تان را با عبارت جذابی که توجه مخاطب را جلب کند و برایش جذاب باشد، آغاز کنید و بعد در مورد جدید و نوین بودن کالا/خدمات تان و تخفیفات یا جوایزی که از پیگیری پیامک تان نصیب مخاطب خواهد شد صحبت کنید. همانطور که در فروش حضوری، همان چند ثانیه ی ابتدای جلسه، و نوع برخورد و ظاهر و کلماتی که بکار میبرید، تعیین کننده ی کیفیت جلسه و نتیجه آن هستند، در اینجا نیز، نخستین کلماتی که برای شروع متن پیامک تان بکار میبرید، تعیین میکنند که چند درصد از مخاطبان شما بقیه ی پیامک را میخوانند و چند درصد آن را پیگیری میکنند یا با شما تماس برقرار میکنند.

برای تأکید بر روی کلمات کلیدیِ متن پیامک تان، میتوانید از کاراکترهایی مثل « »، *، ” ” و علامت های ! و ؟ استفاده کنید. تجربه و تحقیقات نشان میدهند که مخاطبان روی کلماتی که بین یا در کنار این کاراکترها قرار میگیرند بیشتر توجه میکنند و بیشتر از آنها تأثیر میپذیرند. انتهای متن را هم با عبارتی سؤال برانگیز، کنجکاوی برانگیز یا عبارتی تعجبی و با علائم ؟ یا ! به پایان ببرید.

نبایدهای تبلیغات و بازاریابی پیامکی

ابتدا به واضح ترین اشتباهی که بسیاری مرتکب میشوند اشاره میکنم که آن، استفاده از شماره تلفن های عادی اپراتورهای داخلی (همراه اول، ایرانسل و …) است. تأکید میکنم که فقط و فقط از طریق مراکز ثبت شده و معتبری که این نوع خدمات تبلیغاتی را ارائه میدهند اقدام کنید. در ضمن توجه داشته باشید که آن قول معروفِ «هیج ارزانی ای بی دلیل نیست» در اینجا هم صدق میکند. مراکزی که خدمات ارزان قیمت ارائه میدهند، یا در مورد اعتبار و ثبت شده بودنشان دچار مشکل هستند، و یا اینکه به آن تعداد پیامکی که متعهد میشوند برایتان ارسال کنند پایبند نیستند. بنابراین در سرمایه گذاریتان خساست به خرج ندهید. حتماً از طریق مراکز معتبر اقدام کنید. اگر مرکز معتبری در دسترستان نیست، توصیه میکنم اصلاً سراغ این نوع تبلیغات نروید.

در متن پیامکتان از عبارات طولانی و تکراری و خسته کننده و غیرجذاب استفاده نکنید. آدرس سایتتان را هم به شکلی انتخاب کنید که کمترین فضا را در متن پیامک اشغال کند. تأکید داشتیم که متن پیامک به کوتاه ترین شکل ممکن باشد. این موضوع را در مورد آدرس سایت و آدرس ایمیل خود نیز رعایت کنید.

درست است که شوخ طبعی در متن پیامک بر جذابیت آن می افزاید، اما این تغییر لحن، نباید از محترمانه بودنِ متن پیامک بکاهد. متن خود را با هر لحنی که تنظیم میکنید، احترام و ادب را در آن رعایت کنید.

موارد دیگری هم هست که اغلب با آن آشنایی دارید. از جمله اینکه در متن پیامک

تان نباید غلط املایی داشته باشید. کیفیت متن پیامک تبلیغاتی شما، گاهی ملاک قضاوت مخاطب قرار میگیرد: “کسی که یک پیامک را نمیتواند به شکل درست تنظیم کند، بدون شک در عملکرد خود دچار ضعف و مشکل است” بنابراین قبل از تأیید قطعی متن، آن را چند بار بخوانید و از بدون اشکال بودن آن اطمینان حاصل کنید. درست است که اکثر مردم با پیامک فارسی با حرف انگلیسی (فینگلیش) آشنایی دارند، اما استفاده از حروف انگلیسی روش مناسبی برای انتقال پیام تبلیغاتی نیست. وقتی مخاطب روی این تمرکز کند که به نحوی کلمات را درست بخواند، دیگر قادر نخواهد بود روی پیامی که قصد دارید برسانید تمرکز کند، و این یعنی هدر رفتن هزینه ی شما و وقت مخاطب.

پیامک خود را به صورت فارسی و یک قسمتی (۷۰ کاراکتر) یا نهایتاً دو قسمتی (۱۴۰ کاراکتر) تنظیم کنید. اگر حجم پیامک بیش از این باشد، هم احتمال دارد ناقص به دست مخاطب برسد (به دلیل ترافیک خطوط) و هم اینکه خواندن پیام طولانی، از حوصله ی مخاطب خارج است و بر بازدهی پیامک تأثیر منفی میگذارد.